Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Destiné aux enseignants, élèves-professeurs et formateurs d'enseignants des mathématiques, le présent volume explicite, entre autres, les enjeux des fonctions homographiques réelles qui figurent implicitement dans tout programme scolaire et l'importance des suites récurrentes homographiques en terminales scientifiques qui s'avèrent bien avantageuses dans l'enseignement des suites géométriques et celles arithmétiques en exploitant les suites homographiques, celles complexes clarifiant la géométrie hyperbolique. On démontre que la résolution des problèmes inverses d'homographies permet efficacement d'élaborer ses propres suites homographiques à volonté, et ce, avec deux ou trois degrés de liberté, dans le cadre de l'étude des suites homographiques en considérant les suites arithmétiques et géométriques comme outils cette fois. On y tente de montrer la pertinence et la faisabilité de l'initiation précoce à la géométrie hyperbolique, et ce, afin d'atténuer, voire d'éviter l'installation durable, chez nos apprenants, d'un sentiment de blocage en perception de figure impacté par l'enseignement exclusif de la géométrie euclidienne face à des figures hyperboliques.