Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Persuasive Encounters

Case Studies in Constructive Confrontation

Gary C Woodward
Hardcover | Engels | Contributions in Drama and Theatre
€ 161,45
+ 322 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In today's world of instant communication, we often marvel at the ability of a public figure to handle a hostile audience. Persuasive Encounters studies successful persuasion against tough odds. Through the analyzation of specific historical and rhetorical evidence, the events presented here illustrate and sometimes challenge the viability of current abstract models. Detailed studies of encounters involving such diverse figures as Edward R. Murrow, Edward Kennedy, Thomas Szasz, and Ed Koch form the basis of the work. Shorter analyses focus on the sometimes controversial actions of social activists ranging from abolitionst Wendell Phillips to the Beatles' John Lennon. In its scope and assumptions, the book is the first of its kind. Such studies are usually isolated in journals or reduced to short examples in persuasion texts. Persuasive Encounters demonstrates that the understanding of communication processes can never be very far from the analysis of specific settings and events. It goes on to show that confrontations can be positive forces for change.

The text is comprised of five instances of persuasion advocacy combined with six shorter case studies. Each chapter includes background information on the immediate and secondary audiences, a summary of significant events that surrounded the situation, and contemporary accounts of public reaction. In addition, a transcript of the remarks or exchanges that actually took place and an analysis of the persuasion are provided. Students of persuasion, communication theory, and discourse analysis will find this work a valuable resource.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
216
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780275930912
Verschijningsdatum:
9/11/1990
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
480 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 322 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.