Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Wie lernen Menschen religiöse oder religionsanaloge Sinnhorizonte und symbolische Praktiken kennen? Wie eignen sie sich diese an? In welchem Kontext und an welchen Lernorten geschieht dies? Diese Fragen bekommen eine besondere Dringlichkeit im Kontext mehrheitlicher Konfessionslosigkeit, in dem die meisten Menschen nicht religiös sozialisiert wurden.
Die Forschungsstelle für religiöse Kommunikations- und Lernprozesse an der Theologischen Fakultät der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg, widmet sich diesen Fragen seit zehn Jahren. Im vorliegenden Band werden die hier entstandenen Studien gebündelt präsentiert und unter dem Leitbegriff der Perspektivverschiebung diskutiert. Ziel ist es Impulse für eine kontextuelle und engagierte Religionspädagogik zu geben.
Mit Beiträgen von Günter Beck-Mathieu, Sabine Blaszcyk, Georg Bucher, Michael Domsgen, Ulrich Feilcke, Eva Finkenstein, Eva Fitschen, Tobias Foß, Lena Franke, Franziska Gienke, Tobias Gruber, Emilia Handke, Katharina Höhn-Norden, Sarah Kaboğan, Wilfried Meißner, Luise Ritzer, Heinz Schneemann, Ariane Schneider, Annchristin Schubert, Sieglinde Spuller, Ekkehard Steinhäuser, Sandra Wels und Ulrike Witten.
[Shifting Perspectives in the Religious Field. Learning Processes in the Face of Increasing Non-Denominationalism]
How do people learn about religious or religion-analogous meanings and symbolic practices? How do they acquire them? In which context and at which learning sites does this happen? These questions take on a particular urgency in the context of majority non-denominationalism, where most people have not been socialized religiously.
The Research Center for Religious Communication and Learning Processes at the Faculty of Theology of Martin Luther University Halle-Wittenberg, Germany, has devoted itself to these questions for ten years. In the present volume, the studies produced here are presented in a bundled form and discussed under the guiding concept of shifting perspectives. The aim is to give impulses for a contextual and engaged religious education.