Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Steeds meer bedrijven denken in (gedrags)competenties zoals flexibiliteit, klantgerichtheid, creativiteit, etc. Daarmee wordt de persoonlijkheid van medewerkers in alle lagen van de organisatie een steeds belangrijker succesfactor. Het gaat immers niet alleen om kennis, vaardigheden en ervaring, maar ook om kenmerkende trekken van personen. Die eigenschappen bepalen uiteindelijk mede het succes in iemands functioneren. In de praktijk lijkt het lastig dit soort trekken op een neutrale, gefundeerde en praktische manier te beschrijven en bespreken.
In Persoonlijkheid en management wordt daarom het Big Five-model gepresenteerd, een helder en betrouwbaar begrippenkader waarmee u inzicht krijgt in uzelf en anderen. Dit model bestaat uit vijf trekken: negatieve emotionaliteit, extraversie, openstaan, altruïsme en consciëntieusheid. U krijgt zicht op implicaties van deze eigenschappen voor de selectie van nieuwe medewerkers en hun ontwikkeling in loopbaan en functie. Ook leert u het model in te zetten bij de beïnvloeding van anderen, het omgaan met'extreme'personen, leiderschap en de samenstelling en ontwikkeling van teams.Waar zinvol legt de auteur relaties met verschillende vormen van intelligentie en motivatie. U krijgt veel tips om vraagstukken over de rol van persoonlijkheid in het werk anders en doelmatiger te managen.
Drs. R.H.Voorendonkwerkte na zijn studie psychologie als gedragstherapeut, universitair docent en trainer-consultant in het bedrijfsleven. Hij is een van de oprichters van het bureau Pentacompany en adviseert op het gebied van training, assessment, coaching, organisatieontwikkeling en HR/MD. In de PMO-serie publiceerde hij eerder Creativiteit en Management.
De serie PMO-specials is een nieuwe reeks, die in het verlengde ligt van de bekende Praktijkgidsen voor Manager en Ondernemer. De onderwerpen zijn echter specialistischer van aard en komen tegemoet aan de vraag van lezers naar verdieping van informatie die u in de standaard PMO-boeken vindt. Het praktische karakter, het overzichtelijk behandelen van de stof en het gebruik van checklists blijven echter bewaard.
De PMO-specials worden geschreven door mensen die op hun vakgebied een jarenlange praktijkervaring hebben opgedaan. De serie staat onder redactie van Plattel en Partners in Baarn.