Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Au XIIe siècle, le temps n’est pas encore venu de l’individu, création de la Renaissance et du monde moderne. S’ouvre pourtant un nouveau « front pionnier », celui de la conscience. Un processus d’intériorisation et de personnalisation s’accomplit, dont témoignent les manuels des confesseurs, les romans, le Décret de Gratien, les socratismes chrétiens ou encore l’historiographie. Il a paru intéressant, à la charnière des XIIe et XIIIe siècles, d’interroger la notion de personne utilisée par le christianisme, les rapports qu’elle noue, en théologie trinitaire, avec les personnes divines mais aussi les relations qu’elle entretient, en littérature, avec les personnages construits par la fiction. D’Abélard à Thomas d’Aquin ou à Bonaventure, des chansons de geste ou du Jeu d’Adam aux romans bretons et aux proses du Graal, du surnaturel au merveilleux, de la fonction royale aux mythes de la royauté, un parcours se dessine qui inscrit la personne à la croisée d’une double transcendance – esthétique et/ou théologique. C’est cette double orientation que s’attache à saisir ce livre, à la faveur d’une approche pluridisciplinaire associant philosophie, littérature, théologie et droit canon.