Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book presents an introduction to the study of personality and indi- vidual differences, but it is not a textbook in the usual sense. As we shall point out in some detail later, typically textbooks on personality and individual differences either deal with statistical and psychometric prob- lems, methodology, and the technical issues of measurement, or else they present the different theories of personality associated with various authors such as Maslow, Cattell, Freud, Jung, Murray, Rogers, Rotter, or to whomever the various eponymous chapters may be dedicated. The the- ories are presented, together with a brief mention of some empirical studies, but the student is not enlightened as to the weight to be given to the supporting evidence, nor is any comparison attempted between the different theories, formulating judgments regarding completeness, cri- teria adopted, or validity in terms of experimental proof. It is small wonder that philosophers of science have concluded that the social sciences, unlike the "hard" sciences, suffer from the lack of a paradigm (Kuhn, 1970); this defect is more noticeable, perhaps, in the study of personality and individual differences than in any other part of psychology (except perhaps in clinical and abnormal psychology, where an equal lack of consensus rules).