• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Personal Epistemology and Teacher Education

Hardcover | Engels | Routledge Research in Education | nr. 61
€ 351,45
+ 702 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Personal Epistemology and Teacher Education, edited by Joanne Brownlee, Gregg Schraw and Donna Berthelsen, provides an international perspective on teachers' personal epistemology, or beliefs about the nature of knowledge and knowing. Research from The Netherlands, Cyprus, Australia, United States, Canada, Norway, and Taiwan is presented to provide diverse viewpoints on personal epistemology for early childhood, primary, secondary and tertiary teaching contexts.

The text provides a platform for cutting-edge theory and research about how personal epistemology can be applied to the context of teacher education, thereby making explicit the connection between personal epistemology and teaching and students' learning outcomes.

Topics include:

  • Cultural differences in teacher epistemology and the impact on students' learning
  • Teachers' epistemological beliefs and inclusion
  • Teachers' epistemology and reading lessons, citizenship education, and teaching science
  • Epistemology in a social context
  • Teachers' epistemological beliefs and student autonomy
  • Teacher education and analysis of preservice and practicing teachers
  • Implications of teachers' epistemological beliefs
  • Connections to future practice

Teacher education and teacher behaviours are fore-grounded across the topics, with an emphasis on the origin and composition of teachers' epistemological beliefs and how universities motivate change through formal teacher education. Teaching behaviours are discussed in relation to how teachers' beliefs are related to the curricular and pedagogical choices that they make in their classrooms, assessment of learning outcomes, and classroom management practices.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
310
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 61

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780415883566
Verschijningsdatum:
22/06/2011
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
157 mm x 231 mm
Gewicht:
544 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 702 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
BUNDELPROMO

2+1 GRATIS op meer dan 200 producten

Profiteer nu van onze vroegboekkortingen
BUNDELPROMO
2+1 GRATIS op meer dan 200 producten
ACTIEPRIJS

€ 10 korting

op de Vivlio Light en Light HD e-reader
ACTIEPRIJS
Vivlio Light en Light HD e-reader met € 10 korting
AANGERADEN

Dé boeken bij jouw vakantiebestemming

door ons geselecteerd
AANGERADEN
Dé boeken bij jouw vakantiebestemming
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.