Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The modern and contemporary art of Iran has often been understood, and positioned by commercial institutions, as decorative or ethnic – hence the focus on calligraphy and veiled women. At a scholarly level it has been characterized as a comment on the socio-political context of the country. Viewing Iranian art as neither a commodity, nor an illustration of theory, Fereshteh Daftari approaches the modern art of Iran as a democratic space where pluralism – a range of different styles and ideas – can thrive.
This art historical exploration offers new insights into Iranian art, from the late nineteenth century Qajar period, via the Saqqakhaneh movement of the 1960s and into the contemporary world. In the process the author comments on the concept of modernism in a non-Western environment and the shifting meanings of abstraction. She takes both a specific and a panoramic view of Iranian art to expose new themes such as the subversive appropriation of traditional art, whilst also tackling more perennial issues such as gender.