Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Performing Greek Drama in Oxford is an absorbing celebration of the performance and reception of Greek drama in Oxford. Amanda Wrigley traces enduring connections between antiquity and dramatic performance in modern Oxford, and discusses the landmark events from the 16th century to the 1970s.This performance history of classical texts, especially those by the Greek dramatists, illuminates contemporary responses to debates on such matters as the position of women students, the 'dangers' perceived to be associated with undergraduate acting, and the position of classics within the curriculum at the University of Oxford. The book consistently engages with the history of theatrical performance of ancient plays beyond Oxford, for example, John Masefield's Boars Hill Players, Penelope Wheeler's Greek plays at the Front, and the link with the London stage through companies touring to Oxford, such as that led by Sybil Thorndike. Many of these engagements with Greek drama were facilitated by the connection with the classical scholar Gilbert Murray, who plays a central part in the history.This performance history of classical texts, especially those by the Greek dramatists, illuminates contemporary responses to debates on such matters as the position of women students, the 'dangers' perceived to be associated with undergraduate acting, and the position of classics within the curriculum at the University of Oxford. The book consistently engages with the history of theatrical performance of ancient plays beyond Oxford, for example, John Masefield's Boars Hill Players, Penelope Wheeler's Greek plays at the Front, and the link with the London stage through companies touring to Oxford, such as that led by Sybil Thorndike. Many of these engagements with Greek drama were facilitated by the connection with the classical scholar Gilbert Murray, who plays a central part in the history.