Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The figure of the auteur continues to haunt the study of film, resisting both the poststructuralist charges that pointed to its absence and the histories of production that have described its pitfalls. In an era defined by the instability of identities and the recycling of works, Performing Authorship offers a refreshingly new take on the cinematic auteur, proposing that the challenges that once accelerated this figure's critical demise should instead pump new life into it. This book is about the drama of creative processes in essay, documentary and fiction films, with particular emphasis on the effects that the filmmaker's body exerts on our sense of an authorial presence. It is an illuminating analysis of films by Jean-Luc Godard, Woody Allen, Agnes Varda, Orson Welles, Jean Rouch, Eduardo Coutinho and Sarah Turner that shows directors shifting between opposite movements towards exposure and masking, oscillating between the assertion and divestiture of their authorial control. In the process, Cecilia Sayad argues, the film author is not necessarily at the work's origin, nor does it constitute the end product. What this new concept of performing authorship describes is the making and unmaking of a subject.