Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book reconsiders the body in literature and makes a case for visual representation as a physical and gesticulative domain for rethinking the constructions of gender, nationalism and sexuality. Examining literary production from the eleventh century until the present, the author argues that the body in contemporary North Africa and Latin America serves as a physical and symbolic terrain upon which sexual, textual, national, racial and linguistic identities are vectored and through which postcolonial and hegemonic antagonisms of power and identity are resolved. Rather than embracing «third world» identity as a residual repository of western thought, colonization and linguistic infusion, the author suggests that the paradigm of cultural identity in the Maghreb and Latin America is best understood through an examination of the emergent corporeal articulations of subjectivity prevalent in these literatures and visual cultures. The text examines the body as a critical landscape through which the various discourses of nationhood, gender and sexuality converge in order to construct a reading of the social that neither amasses subjectivity as singular under the rubric of the «third world», nor couches the other within static notions of gendered, sexual or racial identities.