Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Whether a painting, a sculpture, or a building, works of art in early modern Europe must achieve the highest degree of perfection. If in the Middle Ages perfection is mostly perceived as a technical quality inherent in craftsmanship--a quality that can be judged according to often unspoken criteria agreed upon by the members of a guild--from the fifteenth century onwards perfection comes to incorporate a set of rhetorical and literary qualities originally extraneous to art making. Furthermore, perfection becomes a transcendent quality: something that cannot be measured only in terms of craftsmanship. In the Baroque period, perfection turns into obsession as a result of the emergence of historical models of artistic evolution in which perfection is already historically embodied--in the first place, Vasari's investiture of Michelangelo as a universal canon for painting, sculpture, and architecture. This book aims to define, analyze, and reassess the concept of perfection in the arts and architecture of early modern Europe. What is perfection? What makes a work of art unique, emblematic, or irreplaceable? Does perfection necessarily relate to individuality? Is the perfect work connate with or independent from its author? Can perfection be reproduced or represented? How do artists react to perfection? How do post-Vasarian models of art history come to terms with perfection? To what extent perfection in early modern Europe is the matter of rhetoric, literary theories, theology, and even scientific observation?