• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Peddling Poison

The Tobacco Industry and Kids

Clete Snell
€ 127,45
+ 254 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The social acceptance of tobacco use obscures the fact that it is the single greatest preventable cause of death in the U.S., and approximately 80% of those who use tobacco products began using them before the age of 18. Indeed, tobacco companies in the past routinely targeted youth in their marketing and advertising, hoping to hook kids young and keep them with their original brand. Snell explores the tobacco industry's campaign to attract youth smokers and provides an overview of the FDA's investigation of the tobacco industry and how those investigations revealed the industry's deceptions and their specific intent to target youth. As a result, many anti-smoking advocacy groups and youth-led programs have sprung up to educate other youths about the deadly nature of tobacco addiction and the industry's marketing strategies. Parents, teens, teachers, and community and policy leaders here find an engaging, thoughtful, and informative discussion of a problem that has vexed this country for decades.

As a result of the Master Settlement with the tobacco industry, many states have developed comprehensive programs that have resulted in a substantial decline in youth tobacco use. While national efforts at tobacco regulation have largely failed, local tobacco control efforts have mostly been successful. Snell shows that the future of youth tobacco policy depends on the continued funding of tobacco prevention programs at the state and local level and illustrates that there is considerable evidence that the tobacco industry is shifting its marketing approach to minority populations and developing nations.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
188
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780275982393
Verschijningsdatum:
30/07/2005
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
163 mm x 244 mm
Gewicht:
439 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 254 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
ACTIE

Nu 10% korting

op dé must-haves van het jaar
ACTIE
Standaard Boekhandel - De must-haves van 2024
KOM LANGS IN ONZE WINKELS

Hoera! Het is weer het Feest van het Boek

van 31/10 t.e.m. 03/11
KOM LANGS IN ONZE WINKELS
Feest van het Boek
WEDSTRIJD

Alleen in onze winkels: koop een boek en win een boekenfeest bij je thuis

Jij kiest welke topauteur misschien bij jou over de vloer komt!
WEDSTRIJD
Win een boekenfeest bij je thuis
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.