Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Best remembered today for his technically innovative design for the Crystal Palace of 1851, Joseph Paxton (1803-65) was head gardener to the Duke of Devonshire at Chatsworth by the age of twenty-three, and remained involved in gardening throughout his life. Tapping in to the burgeoning interest in gardening amongst the Victorians, in 1841 he founded the periodical The Gardener's Chronicle with the botanist John Lindley (1799-1865), with whom he had worked on a Government report on Kew Gardens. Paxton's Flower Garden appeared between 1850 and 1853, following a series of plant-collecting expeditions. Only three of the planned ten volumes were published, but with hand-coloured plates (which can be viewed online alongside this reissue) and over 500 woodcuts, the work is lavish. Further colour plates of orchids are to be found in Volume 2, clearly a reflection of Lindley's interest, but also of the wider fascination for these flowers.