Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Paul Ricoeur est mort en mai 2005. Son dernier livre inachevé, Vivant jusqu'à la mort, suivi de Fragments, a été publié en 2007 et le lecteur, devant une oeuvre philosophique aussi considérable, s'interroge : est-il possible d'y trouver un fil conducteur ? Ricoeur reconnaissait lui-même un tournant dans sa pensée philosophique : d'abord connu comme le philosophe du mal et de la faillibilité, marqué par le protestantisme, il se déclarait à la fin de sa vie beaucoup plus préoccupé par la question du bonheur et de l'action - par celle d'un homme capable. Les auteurs de ce volume (certains, comme Jean Grondin ou Jeffrey Barash, sont très connus) ont choisi de mettre en lumière cette insistance du philosophe sur les capacités de l'homme : le soi dans son rapport à lui-même, dans son rapport à l'autre, dans son engagement pour le tiers, dans son mode herméneutique, dans son rapport avec une autre langue. Ce livre aide à comprendre comment Ricoeur se situe dans l'histoire de la philosophie.