Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
L'automne 2014, a Paris, fut marque d'un evenement artistique qui crea des debats a travers le monde: la Chocolate Factory, exposition de l'artiste californien Paul McCarthy, a la Monnaie de Paris, accompagnee, pendant quelques jours, de l'erection d'une sculpture gonflable sur la place Vendome, Tree. On prit alors position, pour et contre cette oeuvre puissante, qui remettait en cause notre conception de l'espace public; l'artiste fut attaque physiquement; et ce fut la question de la liberte de l'art, et de la liberte en elle-meme, qui se trouva en jeu. Une oeuvre d'art avait ebranle notre existence. En contrepoint des reactions qu'elle avait provoquee, l'exposition s'etait aussi accompagnee d'une invitation faite au philologue Donatien Grau a concevoir, en dialogue avec l'artiste, un programme de conversations ou certaines des figures les plus eminentes et les plus creatives de la vie de l'esprit francais vinrent evoquer, a la Monnaie de Paris, leurs travaux, et inscrire cette oeuvre dans leur horizon. Ce livre rassemble ces paroles, a la fois reponses de pensees libres a une oeuvre exemplaire, et manifestations accessibles des recherches menees, de la numismatique a la sociologie, de l'histoire de l'art a la poesie, de la chocolaterie a la philosophie, par toutes ces figures qui vinrent ainsi s'exprimer. On y entend leurs voix, et on decouvre, avec Paul McCarthy, l'extraordinaire ouverture actuelle des horizons de la pensee, en France.