Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The research presented in this dissertation is concerned with patterns in students learning in higher education. It aims at broadening our understanding of student learning by exploring two underexposed research-perspectives: a person-oriented perspective and a longitudinal perspective.
The first perspective attempts at grappling the complexity of the ways in which students engage in learning by identifying learning profiles.
The latter perspective is interested in how students’ learning strategy use develops both within a single learning environment and across the whole of higher education.
Apart from a general introduction and concluding reflections, the dissertation contains one theoretical and four empirical contributions. The theoretical chapter elucidates the theoretical frameworks and research-perspectives used in this dissertation.
In subsequent chapters, each research-perspective is tackled by two empirical studies. All studies are situated in the context of teacher education.
The final chapter provides concluding reflections on results of the studies as well as the researchperspectives themselves. It also provides suggestions for educational practice and further research.