Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Medieval and early modern cultural history has witnessed a recent shift from the study of manuscripts and early printed books as vehicles of texts and images towards their study as cultural objects in their own right. Rather than focusing solely on original authorship, scholars have turned to subjects such as the patronage, production, circulation, and consumption of texts. Codicological features, annotations, glosses, ownership notes, deeds of sale, and other traces have revealed countless insights into the social worlds of texts - their patrons, producers, and readers.This book contributes to this area of scholarship with respect to Jewish texts and Jewish social contexts by focusing on select cases in the production of Bibles, Haggadot, religious poetry, and translations of and commentaries on scripture in the Eastern and Western Mediterranean between the tenth and sixteenth centuries. Individual essays consider models of patron-client relationships, interconfessional patronage scenarios, manuscript production through 'multiple hands', the (incomplete) transition from manuscript production to printed books, and relationships among text, image, and reader as suggested by codicological features.