Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Virgil's "Eclogues" represent the introduction of a new genre, pastoral, to Latin literature. Generic markers of pastoral in the "Eclogues" include not only the representation of the singing and speaking of shepherd characters, but also the learned density of the text itself. Here, Brian W. Breed examines the tension between representations of orality in Virgil's pastoral world and the intense textuality of his pastoral poetry. The book argues that separation between speakers and their language in the "Eclogues" is not merely pastoral preciosity. Rather, it shows how Virgil uses representations of orality as the point of comparison for measuring both the capacity and the limitations of the "Eclogues" as a written text that will be encountered by reading audiences. The importance of genre is considered both in terms of how pastoral might be defined for the particular literary-historical moment in which Virgil was writing and in light of the subsequent European pastoral tradition.