Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
An exploration of a great American writer's abiding concern with the color line Essays by Margaret D. Bauer, Keith Byerman, Martha J. Cutter, SallyAnn H. Ferguson, Donald B. Gibson, Scott Thomas Gibson, Aaron Ritzenberg, Werner Sollors, and Susan Prothro Wright Passing in the Works of Charles W. Chesnutt is a collection that reevaluates Chesnutt's deft manipulation of the "passing" theme to expand understanding of the author's fiction and nonfiction. Nine contributors apply a variety of theories--including intertextual, signifying/discourse analysis, narratological, formal, psychoanalytical, new historical, reader response, and performative frameworks--to add richness to readings of Chesnutt's works. Together the essays provide convincing evidence that "passing" is an intricate, essential part of Chesnutt's writing, and that it appears in all the genres he wielded: journal entries, speeches, essays, and short and long fiction. The essays engage with each other to display the continuum in Chesnutt's thinking as he began his writing career and established his sense of social activism, as evidenced in his early journal entries. Collectively, the essays follow Chesnutt's works as he proceeded through the Jim Crow era, honing his ability to manipulate his mostly white audience through the astute, though apparently self-effacing, narrator, Uncle Julius, of his popular conjure tales. Chesnutt's ability to subvert audience expectations is equally noticeable in the subtle irony of his short stories. Several of the collection's essays address Chesnutt's novels, including Paul Marchand, F.M.C., Mandy Oxendine, The House Behind the Cedars, and Evelyn's Husband. The volume opens up new paths of inquiry into a major African American writer's oeuvre.