Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Depuis pres de deux mille ans, les Indiens lisent Kalidasa, jouent son theatre, ecoutent et recitent ses poemes.Esprit universel a la maniere des hommes de la Renaissance, Kalidasa (dont une tradition nous dit seulement qu'il serait mort en 522 a Ceylan) fut aussi un amoureux de la femme, qu'il celebre en des vers d'un erotisme intemporel, avec un genie qui eclate dans le texte donne ici dans une traduction inedite.S'il est vrai que les Indiens voulaient mener toute recherche a son point le plus extreme, le Kumara-sambhava (ou " naissance de Kumara ") de Kalidasa temoigne avec eclat de la justesse de cette observation, unissant l'extreme de l'ascetisme a l'extreme de la sensualite dans ce recit de l'union de Shiva et Parvati.Shiva, c'est le dieu ascete, le yogi perdu en contemplation, indifferent a la douleur et au desir, mais Parvati est celle qui doit, de toute eternite, etre sa femme, celle sans qui il resterait a jamais le non-manifeste, celle qui doit charnellement le conquerir et dont les bras doivent l'enlacer pour le retenir a la terre...