Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
First published in 1976, this classic volume of original essays provides a unique and comprehensive review of the approaches and assumptions that dominate the field of election studies and voting behaviour. Critical reviews of theory and established research are combined with innovative and original studies of a variety of European countries, as well as North America. The volume presents valuable comparative data and methodological insights, including statistical analyses of voting data and critical accounts of major approaches to the representation of voting and party competition. These include party identification (the socio-psychological approach); dimensional analysis (the production of party spaces based on social and political cleavages); and rational choice analysis (the interaction between voters and parties within a policy space). This edition includes a new introduction by Ian Budge.