Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Im Spitzensport ist zu beobachten, dass Athletinnen und Athleten zunehmend an der Kommunikation mit ihren Trainerinnen und Trainern aktiv und gezielt beteiligt sind. Im öffentlichen Diskurs wird ein Trainerverhalten, das eine solche partizipative Kommunikation ermöglicht und fördert, allerdings ambivalent gedeutet: Auf der einen Seite wird dies als moderne und angemessene Methode angesehen, um sportliche Erfolge zu erzielen. Auf der anderen Seite wird es aber auch als Schwäche ausgelegt und teilweise sogar als Ursache für sportlichen Misserfolg herangezogen. Die vorliegende Studie greift diese zugeschriebene Ambivalenz auf und geht aus einer sportsoziologischen Perspektive der Frage nach, welche Formen einer partizipativen Trainer-Athlet-Kommunikation sich im Spitzensport beobachten lassen und welche Funktionen und Folgen damit einhergehen. Anhand des theoretisch entwickelten Rahmens werden Audio- und Videoaufnahmen sowie Interviews auf qualitative Weise re-analysiert, um die Funktionalität und methodische Gestaltung einer partizipativen Trainer-Athlet-Kommunikation empirisch zu untersuchen.