Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ne, sans doute a Rome, vers 476 apres J.-C. et mort supplicie a Pavie en 524, Boece, surtout connu pour ses traductions et commentaires des traites logiques d'Aristote et sa Consolation de Philosophie, ecrite en prison, est egalement l'auteur de cinq traites theologiques, dont la place exacte dans l'ensemble de l'oeuvre reste a definir. Faut-il continuer de camper le portrait d'un Boece en quelque sorte schizophrene ou peut-on decouvrir un lien plus intime entre le commentateur neoplatonicien et le theologien chretien et degager ainsi un axe qui modifierait en profondeur la perspective a la fois methodologique et philosophique de l'entreprise? D'ou les questions auxquelles tente de repondre l'ouvrage: en quoi la conception aristotelicienne de la philosophie speculative influence-t-elle la constitution chez Boece de la theologie comme pars theologica? Quelle place y occupe la logique et quelle articulation observer entre les heritages patristique et philosophique? Boece ne se concoit-il pas comme un nouvel Aristote, l'Aristote de la theologique chretienne, et si oui ne convient-il pas de voir en lui, plus encore qu'un theologien, un theologicien?