Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Kathrin Kazmaier examines aesthetic procedures of the current culture of remembering the Holocaust. The underlying assumption is that any work of art dealing with National Socialism and the Holocaust must question itself in order to fulfil its task of appropriate remembrance. The examined works from literature, film, art and comics of pop culture and postmodernism all use poetic procedures of reservation and idiosyncrasy, which can be bundled in the concept of parody. Their procedures show a productive similarity with aesthetic-theoretical debates on the Holocaust, especially Jean-Francois Lyotard's reflections on a discourse that "connects to" the para-experience of Auschwitz, which can suspend the apparent incompatibility of pop culture/postmodernism and memory culture in the form of aesthetic constellations.