Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The photographs of Parisfeatured in this book were taken by Eugène Atget and later assembled into an album by Man Ray. Since 1976, the album has been in the collection of the George Eastman House in Rochester, New York. The images, though varied, can be grouped into several themes--ragpickers, prostitutes, shop windows, and carnivals. Yet as a group they are enigmatic in their apparent inconsistency and in their attention to marginalized subjects. An innovative installation developed by the exhibition curator, Susan Laxton, informs the exhibition title. Original images mingle with repeated reproductions to offer a playful, thematic exploration that encourages cross-readings of each. Susan Laxton, a Ph.D. candidate in the Department of Art History and Archaeology at Columbia University, is currently writing a dissertation on the subject on surrealist photography. In conjunction with the exhibition The Wallach Art Gallery (3230) is publishing a fully illustrated catalogue with a scholarly essay by the curator.