Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Dickens' plots have often been dismissed as conventional or cheaply sensational: Anny Sadrin argues that they should rather be seen as the embodiment of one of Dickens's central preoccupations: dramatised rituals of succession. Through readings of individual texts Professor Sadrin shows how the simple pattern of quest for father which characterises Oliver Twist develops in Dickens's later novels into an extended exploration of the triple inheritance of looks, name and property. Increasing intricacies of plot represent growing tension between conflicting forces in the parent-child relationship: the wish to belong and the wish to break free, the quest for identity and the fear of shameful identification, the filial piety of Telemachus and the patricidal yearnings of Oedipus. Throughout, Dickens is using plot to account for the complex process of reinstatement and revaluation which enables rightful heirs to take their rightful place in the family and society.