Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
There is a link between finance and paranoia, and that link may well be inescapable. At the core of financial imagination lies a notion of value - of 'value creation' - that is loaded with trouble. This is the trouble of a fragile metaphor: a metaphor of fecund money and future return, of true value and false value, of true value that should be protected from the perils of dilapidation, expropriation and speculation, but whose substance is in fact nowhere to be found.
Contemporary conspiratorial, millennialist discourse on money, banking and wealth does not embody a delirious misrepresentation of the logic of finance: rather, it exacerbates the paranoid potentials inherent in mainstream financial imagination. This is the radical hypothesis developed in this book: that of paranoid finance as a sedimentation of the demons that haunt the conventional categories of financial value.
Tutorials abound today that guarantee access to secret knowledge about the financial system, to magical currencies that release eternal returns, to legal schemes conducive to personal sovereignty, and to a way out of economic enslavement. They often combine disparate elements of esotericism, conspiratorialism, antisemitism, populism, libertarianism or spiritualism. But as Muniesa shows, they also provide a testbed for a critique of the limits of financial imagination.