Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Onderwijs & Pedagogie
  4. Didactiek
  5. Parallels and Responses to Curricular Innovation

Parallels and Responses to Curricular Innovation

The Possibilities of Posthumanistic Education

Brad Petitfils
€ 202,95
+ 405 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This volume explores two radical shifts in history and subsequent responses in curricular spaces: the move from oral to print culture during the transition between the 15th and 16th centuries and the rise of the Jesuits, and the move from print to digital culture during the transition between the 20th and 21st centuries and the rise of what the philosopher Jean Baudrillard called "hyperreality."

The curricular innovation that accompanied the first shift is considered through the rise of the Society of Jesus (the Jesuits). These men created the first "global network" of education, and developed a humanistic curriculum designed to help students navigate a complicated era of the known (human-centered) and unknown (God-centered) universe.

The curricular innovation that is proposed for the current shift is guided by the question: What should be the role of undergraduate education become in the 21st century? Today, the tension between the known and unknown universe is concentrated on the interrelationships between our embodied spaces and our digitally mediated ones. As a result, today's undergraduate students should be challenged to understand how-in the objectively focused, commodified, STEM-centric landscape of higher education-the human subject is decentered by the forces of hyperreality, and in turn, how the human subject might be recentered to balance our humanness with the new realities of digital living.

Therein, one finds the possibility of posthumanistic education.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
142
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 36

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780415733793
Verschijningsdatum:
18/11/2014
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
155 mm x 231 mm
Gewicht:
340 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 405 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.