Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Paperwork

Fiction and Mass Mediacy in the Paper Age

Kevin McLaughlin
Hardcover | Engels | Critical Authors and Issues
€ 100,95
+ 201 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

"The Paper Age" is the phrase coined by Thomas Carlyle in 1837 to describe the monetary and literary inflation of the French Revolution--an age of mass-produced "Bank-paper" and "Book-paper." Carlyle's phrase is suggestive because it points to the particular substance--paper--that provides the basis for reflection on the mass media in much popular fiction appearing around the time of his historical essay. Rather than becoming a metaphor, however, paper in some of this fiction seems to display the more complex and elusive character of what Walter Benjamin evocatively calls "the decline of the aura." The critical perspective elaborated by Benjamin serves as the point of departure for the readings of paper proposed in Paperwork.

Kevin McLaughlin argues for a literary-critical approach to the impact of the mass media on literature through a series of detailed interpretations of paper in fiction by Poe, Stevenson, Melville, Dickens, and Hardy. In this fiction, he argues, paper dramatizes the "withdrawal," as Benjamin puts it, of the "here and now" of the traditional work of art into the dispersing or distracting movement of the mass media. Paperwork seeks to challenge traditional concepts of medium and message that continue to inform studies of print culture and the mass media especially in the wake of industrialized production in the early nineteenth century. It breaks new ground in the exploration of the difference between mass culture and literature and will appeal to cultural historians and literary critics alike.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
192
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780812238884
Verschijningsdatum:
22/09/2005
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
157 mm x 231 mm
Gewicht:
476 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 201 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.