Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Dos obsesiones recorren y vertebran esta apasionada reflexión sobre la naturaleza humana que es Panóptico: la presencia física del mal en el mundo y la imposibilidad de definir un límite estable entre cordura y locura. Ambientada en un difuso paraje centroeuropeo (el influjo de artistas como Egon Schiele, Bruno Schulz o el propio Thomas Mann resulta evidente en la recreación escénica), la acción de esta novela sobre la fragilidad de toda certidumbre nos presenta el enfrentamiento entre dos hombres solitarios, antagonistas en lo que se refiere al lugar que ocupan en el mundo pero hermanados por una trama de enfermedad, sueño y muerte. Las peripecias en la Casa de los Zurdos del mendigo Winter y su psiquiatra Westenra, siervo y señor enredados en una dialéctica confusa y a menudo cambiante, constituyen así una invitación a reflexionar acerca de la tiranía ejercida sobre el individuo por quienes detentan ciertas formas de poder que, en palabras del propio autor, enmascaran siempre "la infección del utilitarismo".