Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Goldoni, als der Reformator der italienischen Komödie längst unumstritten Gemeingut von Bühne und Forschung, wurde als Librettist von der Kritik allzu lange verkannt. Die Verbindung von literatur- und kulturvergleichenden mit musikwissenschaftlichen Ansätzen in dieser Untersuchung hebt die enorme Bedeutung des Autors für die Entwicklung der Librettistik hervor. Goldonis Innovationen werden dabei vor dem Hintergrund der literarischen und musikalischen Traditionen des 18. Jahrhunderts und der verschiedenartigen soziokulturellen Entwicklungen in England und Italien entfaltet. Die vergleichende Analyse von Samuel Richardsons Briefroman PamelaOr, Virtue Rewarded und Carlo Goldonis Komödie La Pamela sowie seinem Opernlibretto La Buona Figliuola steht im Mittelpunkt dieser Arbeit.