Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Este volumen presenta una selección del diario que Mary Chesnut compuso durante la guerra civil norteamericana. La importancia de la obra de Chesnut radica en la novedad de la construcción, desde la literatura, de una historia sureña alternativa en oposición a la oficial, y en la creación de la identidad de Chesnut como escritora. Chesnut transgrede los límites de los géneros que manipula, tanto la autobiografía como la ficción, de manera que la voz en primera persona de la narradora traza dos grandes áreas. Una primera en la que se sirve de la guerra como telón de fondo en calidad de testigo y una segunda en la que se recrea como personaje ficticio. La forma literaria que adoptó no fue recurrir a los géneros que la literatura del momento le ofrecía, sino construir uno nuevo desde su posición marginal de mujer en la cultura sureña.