Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Willa Cather, in the historical novel "Death Comes for the Archbishop," depicts Padre Antonio Jose Martinez as an unscrupulous backward rogue priest and Archbishop Jean Baptiste Lamy as a civilizing, heroic and monumental figure. Countering Cather's assessment and portrayal of these two larger-than-life Southwestern folk heroes, Ray John de Aragon attempts to set the historical record straight. Padre Martinez (1793-1867) is viewed as a genius who was ahead of his time. Recognized as a champion of the poor, defender of the Native Americans and proponent of human rights, it was inevitable that he would clash with Lamy. Bishop Lamy (1814-1888), who also had his followers, emerges as someone whose understanding of native New Mexican cultures was lacking, but one whose intentions were to do good as a missionary in a strange and foreign land. Ray John de Aragon has written extensively on the history of New Mexico and the traditions and culture of northern New Mexico. He is recognized as a master santero with works in numerous private and public collections. His efforts at promoting and preserving the Spanish Colonial heritage of the American Southwest have gained regional and national attention. He has been featured in many publications and a PBS documentary. He holds a Masters in American Studies with emphasis on the Hispanic culture, heritage, history and traditions of New Mexico, and he has lectured and taught in this area at the university level.