Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Studien zur Schulqualitat zeigen: Effektive Schulen unterscheiden sich von weniger effektiven durch die Beziehungsqualitat im Unterricht. Lernmotivation und -erfolg, Selbststandigkeit sowie Wohlbefinden von Schuler*innen sind u. a. davon abhangig, wie sich die Beziehung zu ihren Lehrpersonen gestaltet. Die Qualitat padagogischer Beziehungen ist somit eine Voraussetzung fur zeitgemasses, nachhaltiges Lernen. Das Buch begrundet diese Annahme anhand von Forschungsbefunden und aktuell diskutierten theoretischen Ansatzen zu padagogischen Beziehungen im Unterricht und leitet Tipps fur die Unterrichtsgestaltung ab. Schliesslich werden Potenziale positiver Beziehungsgestaltung vor dem Hintergrund aktueller Herausforderungen (Inklusion und Ganztagsschule) praxisorientiert diskutiert.