Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Die Padagogik der Gegenwart erkennt zunehmend die herausragende Bedeutung, die der emotionalen und sozialen Entwicklung im Kindes- und Jugendalter (auch) fur das schulische Lernen zukommt. Storungen dieser Entwicklungen fuhren die Padagogik an die eigenen Grenzen und Fragen nach dem (schul-)padagogischen Umgang mit emotional-sozialen und Verhaltensschwierigkeiten werden nach wie vor padagogischen Spezialdisziplinen uberlassen. In der Bearbeitung dieser padagogischen Grenzen bilden die Sonderpadagogik und Sozialpadagogik - trotz ihrer sehr unterschiedlichen Blickrichtungen - ein gemeinsames Diskursfeld (Erziehungshilfe) aus. Die vorliegende Anthologie zielt auf eine kritische Betrachtung dieser fachwissenschaftlichen Spezialdiskurse zur schulischen und ausserschulischen Erziehungshilfe und fragt nach den dort verhandelten Ansatzen und Konzepten. Die einzelnen Beitrage werden umrahmt von einer gemeinsamen untersuchungsleitenden Fragestellung: Wieviel (und welche) Padagogik steckt in den spezialpadagogischen Diskursen an den Grenzen der Erziehung?