Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Book XIV of the Metamorphoses Ovid takes his epic for the first time into Italy and continues from book XIII his close intertextual engagement with Virgil's Aeneid. His tendentious treatment of his model subordinates Virgil's epic plot to fantastic tales of metamorphosis, including the erotic Italian tales of Circe Glaucus, and Scylla, and Picus, and Canens. Other Roman myths include Pomona and Vertumnus, as well as events from Romulus' reign. The deifications of Aeneas and Romulus anticipate the poem's closing episodes of imperial apotheosis. This commentary provides guidance to advanced undergraduate and graduate students for understanding Ovid's language, style, artistry, and allusive techniques. The introduction discusses the major structures, themes, and stylistic features of book XIV, its place within the poem as a whole, and Ovid's interpretive imitation of Virgil's Aeneid.