Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Over the Edge

How the Pursuit of Youth by Marketers and the Media Has Changed American Culture

Leo Bogart
Hardcover | Engels
€ 29,45
+ 58 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

For decades young people in the 18-to-34 age group have been the darlings of advertisers and marketers who yearn for greater sales and the elusive "buzz" of publicity. Young adults buy a disproportionate share of movie theater admissions, popular music recordings, and video games, and are regarded as prime targets by most television advertisers. As a consequence of this focus, Leo Bogart argues, media content itself has changed. Sex and violence have become endemic in movies and TV because they attract young audiences. Recent years have witnessed a continual loosening of restrictions on media content and, in the larger culture, a parallel transformation in how people relate to one another. What is now acceptable in civil society is over the edge in comparison with standards of only a few decades ago. This momentous shift has come about, says Mr. Bogart, despite a flawed marketing premise--the idea that young audiences are the most valuable consumers does not jibe with the evidence. Drawing on long experience as a scholar and practitioner in media and marketing, and using extensive research and exclusive interviews with media producers, Mr. Bogart traces the connection between commercial interests and standards of propriety in movies and television. He shows how media content aimed at young adults inevitably engages juveniles as well. He describes how the threat of government regulation has prompted the film, television, music, and video-game industries to adopt systems that rate or label their output; but how the labels intended to keep children away from unsuitable content actually encourage them to taste the forbidden fruit. And these same labels encourage media producers to introduce such content gratuitously. Over the Edge is a compelling analysis of a major American social problem, with surprising conclusions.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
336
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781566636339
Verschijningsdatum:
1/04/2005
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
153 mm x 237 mm
Gewicht:
612 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 58 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.