Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Over Grenzen

multinationals en de Nederlandse markteconomie

Keetie Sluyterman, Ben Wubs
€ 67,50
+ 135 punten
Levering 2 à 3 werkdagen
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Multinationals en de Nederlandse markteconomie

De reeks Bedrijfsleven in Nederland in de Twintigste Eeuw (BINT) beschrijft de geschiedenis van het Nederlandse bedrijfsleven in zeven thema’s: ondernemers; arbeidsverhoudingen; bedrijfscultuur; fusies en overnames; internationalisering; financiering; bedrijf en overheid. BINT is een groots opgezet project van een aantal samenwerkende universitaire instituten.

Dit tweede deel van de BINT-reeks plaatst de actuele discussie over Nederlandse bedrijven in buitenlandse business systems in een internationale context. Overnames van en door Nederlandse bedrijven zijn aan de orde van de dag. Over grenzen schetst de historische achtergronden van dit fenomeen. Deze studie onderzoekt hoe multinationals als Shell, Unilever en ING zijn omgegaan met de organisatie van het bedrijfsleven in verschillende landen: nu eens lerend van het buitenland en zich aanpassend, dan weer vasthoudend aan de eigen tradities. Nieuw in Over grenzen is de systematische vergelijking van de buitenlandse ondernemingen in Nederland met de Nederlandse ondernemingen in het buitenland. Door selectieve case-studies komt naast de grote lijn ook het beleid van individuele ondernemingen aan de orde. Daarmee ontstaat een boeiend beeld van wederzijdse beïnvloeding en aanpassing.
--------------------------------------------------------------------------------
Over de auteur(s):
Keetie Sluyterman is hoogleraar Bedrijfsgeschiedenis aan de Universiteit Utrecht en senoir onderzoeker aan het onderzoeksinstituut voor Geschiedenis en Cultuur van diezelfde universiteit. Zij schreef ondermeer over de geschiedenis van Océ, De Kuyper, Proost en Brandt, CSM, Rabobank, Hagemeyer, en Shell. Ben Wubs is verbonden aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Hij deed onder meer onderzoek naar Unilever en het Rotterdamse bedrijfsleven.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
367
Taal:
Nederlands
Reeks:
Geïllustreerd:
Ja

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9789085067122
Verschijningsdatum:
15/10/2009
Uitvoering:
Hardcover
Afmetingen:
176 mm x 246 mm
Gewicht:
919 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 135 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.