Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
How do we approach other people's pain? This question is of crucial importance to the humanities, particularly literary and cultural studies, whenever they address narratives of terror and genocide, injustice and oppression, violence and trauma. Talking about other people's pain inevitably draws attention to the ethical dimension involved in acknowledging stories and histories of violence while avoiding an appropriation - by the reading public, literary critics or cultural historians alike - of the traumatic experiences themselves. The question of how to do justice to the other's pain calls for an academic response that reflects as much on its own status as ethical agent as on literary expression and philosophical accounts or theoretical descriptions. This volume therefore explores the theoretical framework of trauma studies and its place within academic discourse and society, and examines from a multidisciplinary perspective the possibilities and limitations of trauma as an analytical category. A variety of case studies on individual and collective traumatic experiences as portrayed in literature and art highlight the ethical implications involved in the production, reception and analysis of other people's pain.