Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Offering an overview on the relationships between smell and atmospheres as proposed by philosophy and the humanities, this volume interprets the "olfactive" as a cross-sensory, affective and ecological modality of perceiving. Osmospheres -- i.e., the olfactory irradiances which provide persons, commodities, situations and places with an aura, a vague but unique flavor -- are investigated through the perspective of relational and social aesthetics. Food is the main case-study as it exemplifies the porous boundaries between subject and the environment, identity and alterity, knowing and feeling. In the light of contemporary artistic and marketing practices, where food osmospheres are staged to convey emotions and to drive consumer behavior, the idea of osmospheric foodification seems to capture the essence of today's urban and domestic dwelling. This work speculates on its socio-political aesthetic implications.