Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Oscar Wilde's Decorated Books addresses Wilde's obsession with the visual appearance or look of his published writings. It examines the role played by graphic designers in the production of Wilde's writings and demonstrates how marginal and decorative elements of the printed book affect interpretation. Nicholas Frankel approaches Wilde's writings as graphical or printed phenomena that reveal their significance through the beautiful and elaborate decorations with which they were published in Wilde's own lifetime. With extensive reference to and exposition on Wilde's theoretical writings and letters, the author shows that, far from being marginal elements of the literary text, these decorative devices were central to Wilde's understanding of his own writings as well as to his aesthetic theory of language. Extensive illustrations support Frankel's arguments. While its principal appeal will be to students of Oscar Wilde and the Victorian fin-de-siècle, this book will also appeal to textual and literary scholars, art historians, and linguistic philosophers interested in the graphical nature of the linguistic sign. Nicholas Frankel is Assistant Professor of English, Virginia Commonwealth University.