Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Under the title Immersed, OASE 78 addresses space and sound. This issue presents a reflection on the spatial aspects of sound alongside an examination of the transformative and temporal dimensions of space.
Immersed concentrates on one specific side of the spatial experience, namely sound, presenting new theoretical insights as well as relevant case studies. Sound is a spatial event, a material phenomenon and an auditive experience rolled into one. It can be described using the vectors of distance, direction and location. Within architecture, every built space can modify, position, reflect or reverberate the sounds that occur there. Sound embraces and transcends the spaces in which it occurs, opening up a consummate context for the listener: the acoustic source and its surroundings unite into a unique auditory experience.
Recent studies into the ‘auditive’ dimension of various cultural practices have provided insights into experiential aspects that have heretofore remained underexposed. Some of these studies emphasize a critical reassessment of periods and positions, simultaneously suggesting modifications to our current understanding of space and place. Such developments are being seen across various disciplines, but they have not yet attained their full potential within the architecture debate. OASE 78 makes these disquisitions, which are often highly specialized, accessible for and available to the architecture discipline. By reflecting on the physical dimension of sound as well as on a conceptualization of space as transformable and periodic, OASE hopes to broaden the discussion about acoustics beyond purely technical aspects.