Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Original Sins

The (Mis)Education of Black and Native Children and the Construction of American Racism

Eve L Ewing
Paperback | Engels
€ 47,45
+ 94 punten
Uitvoering
Pre-order nu, verschijnt op 04/03/2025
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

"A fascinating and eye-opening look at how American schools have helped build and reinforce an infrastructure of racial inequality . . . a must-read for every American parent and educator."--Esquire (Most Anticipated Books of 2025)

"Though the argument of this book is bleak, it illuminates a path for a more just future that is nothing short of dazzling."--Oprah Daily (Most Anticipated Books of 2025)

"This book will transform the way you see this country."--Michelle Alexander, author of The New Jim Crow

If all children could just get an education, the logic goes, they would have the same opportunities later in life. But this historical tour de force makes it clear that the opposite is true: The U.S. school system has played an instrumental role in creating and upholding racial hierarchies, preparing children to expect unequal treatment throughout their lives.

In Original Sins, Ewing demonstrates that our schools were designed to propagate the idea of white intellectual superiority, to "civilize" Native students and to prepare Black students for menial labor. Education was not an afterthought for the Founding Fathers; it was envisioned by Thomas Jefferson as an institution that would fortify the country's racial hierarchy. Ewing argues that these dynamics persist in a curriculum that continues to minimize the horrors of American history. The most insidious aspects of this system fall below the radar in the forms of standardized testing, academic tracking, disciplinary policies, and uneven access to resources.

By demonstrating that it's in the DNA of American schools to serve as an effective and underacknowledged mechanism maintaining inequality in this country today, Ewing makes the case that we need a profound reevaluation of what schools are supposed to do, and for whom. This book will change the way people understand the place we send our children for eight hours a day.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
688
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780593946879
Verschijningsdatum:
4/03/2025
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 235 mm
Gewicht:
671 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 94 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.