Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
No field of study is livelier than the history of Roman-era Judaea (ca. 200 BC to AD 400). Bold reinterpretations of texts and new archaeological discoveries prompt us constantly to rethink assumptions. What kind of religion was Judaism? How did Jews--and Christians--relate to Roman imperial power? Should we speak of Judaism or Judaisms? How should the finds at Qumran affect our understanding? Did Paul and other early Christians remain within Judaism? Should we translate Ioudaioi as "Jews" or "Judaeans"? These debates can leave students perplexed, this book argues, because the participants share only a topic. They are actually investigating different questions using disparate criteria. In the hope of facilitating communication and preparing advanced students, this book explores two basic but neglected problems: What does it mean to do history (if history is what we wish to do)? And how did the ancients understand and describe their world? It is not a history, then, but an orientation to the history of Roman Judaea. Rather than trying to specify which questions are good ones or what one should think about them, the book offers new perspectives to help unleash the historical imagination while reckoning squarely with the nature of our evidence.