Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
Managing the Risks of Organizational Accidents introduced the notion of an 'organizational accident'. These are rare but often calamitous events that occur in complex technological systems operating in hazardous circumstances. They stand in sharp contrast to 'individual accidents' whose damaging consequences are limited to relatively few people or assets. Although they share some common causal factors, they mostly have quite different causal pathways. The frequency of individual accidents - usually lost-time injuries - does not predict the likelihood of an organizational accident. The book also elaborated upon the widely-cited Swiss Cheese Model. Organizational Accidents Revisited extends and develops these ideas using a standardized causal analysis of some 10 organizational accidents that have occurred in a variety of domains in the nearly 20 years that have passed since the original was published. These analyses provide the 'raw data' for the process of drilling down into the underlying causal pathways. Many contributing latent conditions recur in a variety of domains. A number of these - organizational issues, design, procedures and so on - are examined in close detail in order to identify likely problems before they combine to penetrate the defences-in-depth. Where the 1997 book focused largely upon the systemic factors underlying organizational accidents, this complementary follow-up goes beyond this to examine what can be done to improve the 'error wisdom' and risk awareness of those on the spot; they are often the last line of defence and so have the power to halt the accident trajectory before it can cause damage. The book concludes by advocating that system safety should require the integration of systemic factors (collective mindfulness) with individual mental skills (personal mindfulness).