Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Dit standaardwerk over organisatietheorie is wereldwijd het meest gebruikte studieboek. Deze Nederlandse vertaling is gebaseerd op de oorspronkelijke zevende editie. Veel studenten die een normale cursus organisatietheorie volgen, hebben geen uitgebreide werkervaring, zeker niet op de middelste en hogere niveaus, waar organisatietheorie het meest wordt toegepast. Om studenten te betrekken bij de moderne organisatiewereld zijn aan deze druk belangrijke onderwerpen toegevoegd, onder andere een nieuw hoofdstuk over kennismanagement en de invloed van de informatietechnologie op organisaties. Verder is er nieuw materiaal over de horizontale organisatiestructuur, e-commerce, de balanced-scorecard, ERP, intranetten en extranetten, strategieën om op wereldschaal te concurreren, de cultuursterkte en de subculturen van een organisatie, massa-individualisering voor wat betreft fabricage en dienstverlenende bedrijven, en de transformatie van organisaties die ontworpen waren voor effi ciency naar bedrijven die ontworpen zijn voor leren en voor verandering. Net als vorige edities kenmerkt deze uitgave zich door een veelheid aan casestudy's, illustraties en tips om cases te analyseren en organisaties te leiden. Bestaande en nieuwe voorbeelden laten zien hoe behandelde concepten kunnen worden toegepast. Deze totale hoeveelheid onderwerpen geeft het boek aanzienlijk meer inhoud en maakt het veel toegankelijker. Hiermee biedt Richard Daft een plezierig leesbaar overzicht van de meest recente manieren van denken over en kijken naar organisaties. Richard L. Daft is een van de meest vooraanstaande onderzoekers op het gebied van leiderschap, transformationele communicatie en verandermanagement. Hij is sinds 1994 verbonden aan de Vanderbilt University in Nashville, Tennessee.