Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
'Was it an intuition that made me select -- I think at the beginning of my adolescence – a form of approach to life linked to English literature through Shakespeare? And can one talk in this case of literature? I think not, I think that even though it was made concrete in a regular reading of the Stratford genius in the middle of the night, it had to do with a study of the possibilities of the human soul and the different models offered us. I would identify with male and female characters, and Hamlet and Ophelia seemed close to me. In the case of Ophelia – I, a child cloistered within a garden, always loved, by the way, a rose with that name -- probably because of the rejection I felt and the resulting lunacy, evident in the flower scene. Since childhood, I had felt rejection, abandonment and separation as something tragic and fundamental to life, without realizing that this feeling was caused by the irrevocable reality of death: the definitive separation. Each rejection is a death. But each approximation brings with it the opposite possibility, as in the book, its hero, its reason for being, the Czech poet Vladimír Holan, remains identified with Orpheus.' Clara Janés