Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
La edición de misas de Juan Esquivel de Barahona, publicada en Salamanca en 1608, nos ofrece una colección de obras compuestas que recoge algunas de las tradiciones compositivas en uso desde la segunda mitad del siglo XVI. La que hoy publicamos, la Missa Ave Virgo Sanctissima, a cinco voces, toma su material temático del motete homónimo de Francisco Guerrero. Una obra en la que se hace uso de recursos diversos, como ya hiciera el mismo Guerrero en su motete: polifonía imitativa, uso de la técnica del canon y del cantus firmus ostinato. En la primera sección del libro, la dedicada al estudio de la obra, se da cuenta del hallazgo del impreso completo de misas que se creía perdido, se identifican y analizan los diferentes motivos de los que se sirvió para construir esta misa y se examinan los diferentes recursos compositivos utilizados en esta. En la segunda parte, se ofrece en transcripción moderna la versión completa de la Missa Ave Virgo Sanctissima. Como elementos destacables de nuestra versión, se opta -como en las anteriores ediciones de esta serie que constituye la Opera Omnia de Juan Esquivel- por mant