Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Domestic musical arrangements of opera provide a unique window on the world of nineteenth-century amateur music-making. These arrangements flourished in especially rich variety in early nineteenth-century Vienna. This study reveals ways in which the Viennese culture of musical arrangements opened up opportunities, especially for women, for connoisseurship, education, and sociability in the home, and extended the meanings and reach of public concert life. It takes a novel stance for musicology, prioritising musical arrangements over original compositions, and female amateurs' perspectives over those of composers, and asks: what cultural, musical, and social functions did opera arrangements serve in Vienna c.1790-1830? Multivalent musical analyses explore ways Viennese arrangers tailored large-scale operatic works to the demands and values of domestic consumers. Documentary analysis, using little-studied evidence of private and semi-private music-making, investigates the agency of musical amateurs and reinstates the central importance of women's roles.